- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Τα 7 «θανάσιμα» αμαρτήματα του μάρκετινγκ
Δείτε τα πιο συνηθισμένα λάθη στο μάρκετινγκ και αποφύγετέ τα.
Τα επτά πιο συνηθισμένα λάθη στο μάρκετινγκ και πώς μπορείτε να τα αποφύγετε.
Εάν έχετε δει τη θρυλική ταινία Seven, θα γνωρίζετε τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα, όπως μεταφέρθηκαν στην έβδομη τέχνη: απληστία, αλαζονεία, ζηλοφθονία, λαγνεία, λαιμαργία, οκνηρία, οργή. Όμως, πόσο καλά γνωρίζετε τα 7 «θανάσιμα» αμαρτήματα του μάρκετινγκ;
Δείτε τα πιο συνηθισμένα λάθη της επιχείρησης στο μάρκετινγκ και αποφύγετέ τα.
Αμάρτημα 1: Ανετοιμότητα
Ο σκοπός κάθε ενέργειας μάρκετινγκ είναι να φέρει αποτελέσματα. Αν η επιχείρησή σας, οι άνθρωποί σας και εσείς οι ίδιοι δεν είστε έτοιμοι να εκμεταλλευθείτε τα αποτελέσματα, η προσπάθεια θα πάει χαμένη – και μαζί της, και ένα μεγάλο κομμάτι από τη φήμη της εταιρείας σας.
Εάν η καμπάνια GoogleAds για τα ανταλλακτικά ποδηλάτων που προσφέρετε έχει κινήσει το ενδιαφέρον χιλιάδων ποδηλατών, αλλά εσείς, αυτή τη στιγμή έχετε μόνο τέσσερα πιρούνια, τρεις παγουροθήκες και δύο δαγκάνες φρένων και δηλώνετε ότι θα φέρετε ανταλλακτικά «σε ένα μήνα» υποπέσατε στο αμάρτημα της ανετοιμότητας. Είναι πολύ δύσκολο η επιχείρηση να ανακάμψει από κάτι τέτοιο.
Αμάρτημα 2: Αστοχία
Εάν το προϊόν σας βρίσκεται κατά κύριο λόγο στους πάγκους των λαϊκών αγορών και απευθύνεται στην τρίτη ηλικία, δεν έχετε λόγο να αγοράσετε τηλεοπτικό χρόνο σε εκπομπή για τους φίλους των videogames. Η γιαγιά δεν ενδιαφέρεται για την ένατη γενιά Pokémon. Εάν δεν αναγνωρίσετε, οριοθετήσετε και απευθυνθείτε στο δικό σας κοινό, τα πυρά σας θα είναι άσφαιρα. (Συνήθως αυτό το συναντάτε όταν σας έρχονται προτάσειςγια έκτακτες διαφημιστικές προβολές, τύπου «ευκαιρία»).
Όσο δημιουργική και αν είναι η καμπάνια σας, τα αποτελέσματα θα είναι πενιχρά – και δεν θα φταίει ο κειμενογράφος.
Αμάρτημα 3: Απροθυμία
Το μάρκετινγκ δεν είναι σαν το ράντισμα του αμπελιού για τον περονόσπορο. Δεν μπορεί να γίνει «μία φορά το χρόνο» ή πάνω στη λογική «ας ξεκινήσουμε να δούμε τι θα μας φέρει και βλέπουμε». Το μάρκετινγκ πρέπει να είναι μία σταθερή, συνεχής διαδικασία, σαν τις πωλήσεις σας.
Εάν τα αποτελέσματα από την πρώτη σας καμπάνια μάρκετινγκ δεν είναι τα αναμενόμενα, δεν χρειάζεται να «τιμωρήσετε» το μάρκετινγκ για αυτό. Θέλει υπομονή και επιμονή.
Αμάρτημα 4: Υποτίμηση
Το μάρκετινγκ, αν δεν γίνεται από επαγγελματίες, παύει να είναι μάρκετινγκ και γίνεται κάτι σαν, στην καλύτερη περίπτωση, χόμπι. Υπάρχει ένας αστικός μύθος για τις παλιές ελληνικές οικογενειακές εταιρείες που έλεγε ότι ο πιο προικισμένος γιος (ή κόρη) έπρεπε να αναλάβει την εταιρεία και ο λιγότερο προικισμένος το μάρκετινγκ για να έχει «κάτι να ασχολείται».
Λάθος! Το μάρκετινγκ χρειάζεται επαγγελματίες με εμπειρία, είτε εντός της εταιρείας είτε outsourced. Μην το υποτιμάτε ποτέ και μην το επιχειρήσετε μόνοι σας.
Αμάρτημα 5: Κρυψίνοια
Αυτό είναι το άλλο άκρο από το προηγούμενο αμάρτημα. Εάν για εσάς το μάρκετινγκ είναι κάτι τόσο σοβαρό που το κρατάτε σε ένα στενό κύκλο δύο ή τριών ατόμων, θα χάσετε πολλά περισσότερα από όσα θα κερδίσετε. Δεν έχετε λόγους να κρατάτε την καμπάνια «μυστική» μέχρι την ημέρα του λανσαρίσματος.
Αντίθετα, όσοι περισσότεροι άνθρωποί σας εμπλέκονται στη διαδικασία του ελέγχου ιδεών και προτάσεων, τόσο περισσότερες ευκαιρίες διόρασης θα έχετε.
Αμάρτημα 6: Προχειρότητα
Ίσως να νομίζετε ότι ένα ορθογραφικό λάθος, ειδικά αν είναι κάτι τόσο μικρό όσο το τελικό «ν», να είναι ασήμαντο. Όμως, στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία, το ένα λάθος έχει την τάση να φέρνει το άλλο, και πριν το καταλάβετε, θα βρεθείτε με μία καμπάνια που βρίθει λαθών, ακόμη και με χρήση λάθος λογοτύπου.
Το μάρκετινγκ είναι σαν το χαμόγελό σας. Δεν μπορεί να έχει «λεκέδες». Τσεκάρετε και ξανατσεκάρετε όλα σας τα υλικά, ψάχνοντας τυχόν λάθη – γιατί αν το κάνουν οι πελάτες σας για εσάς, θα είναι πλέον αργά.
Αμάρτημα 7: Άγνοια
Δεν μπορείτε να ξεκινήσετε μία καμπάνια μάρκετινγκ αγνοώντας την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ή το τι κάνει ο ανταγωνισμός σας. Εάν το κάνετε, το πιο πιθανό είναι τα μηνύματά σας και το brand positioning statement της μάρκας σας να ταυτιστούν με αυτά του ανταγωνισμού. Θα ρίχνετε δηλαδή νερό στο μύλο των άλλων.
Συγκεντρώστε το επικοινωνιακό υλικό του ανταγωνισμού σας (εάν δεν μπορείτε οι ίδιοι, υπάρχουν εταιρείες που εξειδικεύονται σε αυτό) και πράξτε ανάλογα. Αναζητήστε νέους δρόμους και κατευθύνσεις. Μη μένετε στο σκοτάδι, γιατί εκεί, δυστυχώς, θα καταλήξει και το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειών σας μάρκετινγκ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το προεδρείο αναγκάστηκε τρεις φορές να διακόψει την συνεδρίαση
Σε εποικοδομητικό κλίμα η συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών
Ο πρώην μπασκετμπολίστας αναζητείται στο πλαίσιο του αυτοφώρου - Η ανάρτηση του δημοσιογράφου
Τι ανέφερε στη δήλωσή της η πρέσβης των ΗΠΑ
Τι υποστήριξε ο πρώην δήμαρχος της πόλης
Έχει σαφές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής από το 2026 έως το 2030
Παρέμβαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από τον ευρωβουλευτή της ΝΔ και του ΕΛΚ
Η υπουργός παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του στεγαστικού
Ο Παύλος Μαρινάκης καταγγέλλει την επίθεση του Νίκου Παππά σε δημοσιογράφο
Στην έκτακτη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, ο υπουργός Εσωτερικών
Παράλληλα, αιτείται άμεσα στην επιτροπή δεοντολογίας τη διαγραφή του από τον ΣΥΡΙΖΑ
«Πώς να μη σε χτυπήσω έτσι όπως είσαι;», φέρεται να είπε ο πρώην καλαθοσφαιριστής
Ενστάσεις κατά των πινάκων υποβάλλονται από την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου έως και την Τρίτη 30 Δεκεμβρίου
Οι κατηγορίες αφορούν δύο εγκλήματα κατά της ζωής
Προειδοποίηση διπλωματικών κύκλων του ΥΠΕΞ στον Χρίστιαν Μίτσκοσκι
Πώς λειτουργεί η οικονομία μας και πώς μας κάνει «υπερήφανους»;
Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση από την εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ
Με αφορμή την ομάδα Street Work
Σταθερά πρώτη η Νέα Δημοκρατία στις εξαμηνιαίες Τάσεις της MRB, με αυξημένη αδιευκρίνιστη ψήφο και έντονη κοινωνική δυσαρέσκεια
Με 225 ψήφους «υπέρ»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.